Dusharm

 
رفاقت تا آخرش
نویسنده : اکبر نعمتی - ساعت ۱٢:٥۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۱۱/۱٤
 

رفاقت تا آخرش

Friends 'til the end,
That's what we always said,
Even when all hopes were dead.

دوستي تا آخرش چيزي که هميشه مي گوييم حتي وقتي که انتظار مرگ را مي کشيم

Friends 'til the end,
We will always be,
Nothing can ever come
between you and me.

دوستي تا آخرش ما هميشه با هم هستيم هيچ چيزي هرگز بين من و تو را بهم نمي زند

Friends 'til the end,
Even when nothing will bend,
Our friendship we will always mend.

دوستي تا آخرش

حتي وقتي هيچ چيزي تسليم ما نشه دوستي ما هميشه بهتر و  بهتر ميشه

Friends 'til the end,
There's nothing we can't overcome,
I know you'll be there when
I need someone.

دوستي تا آخرش هيچ چيزي وجود نداره که نتونيم بر اون چيره بشيم

من مي دونم تو اونجا خواهي بود وقتي به کسي  نياز دارم

Friends 'til the end,
We will never part,
As long as we have each
other in our hearts.

دوستي تا آخرش

ما هرگز از هم جدا نمي شيم

از اون وقتي که همديگر رو تو قلبمون داريم

( Send it back if you feel the same. )

Akbar Nemati

اينو برام بفرست اگر احساس مشابه اي داري

اکبر نعمتي


 
 
سده جشن پيدايش آتش
نویسنده : اکبر نعمتی - ساعت ٩:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۱۱/۱٠
 

http://www.dusharm.persianblog.ir

سده به معني آتش كشنده و شعله بلند است و جشن سده جشن پيدايش آتش است که در صد روز پس از پايان تابستان يا صد شب و روز به نوروز مانده برگزار می شود. ایرانیان باستان سال را به دو فصل تقسیم مي‌كردند.تابستان كه در اولین روز فروردين ماه آغاز و آخرين روز مهر ماه تمام می شد و زمستان که از آغاز آبان ماه شروع مي‌شد و تا پايان اسفندبه طول مي‌انجاميد.
بيشترين پژوهشگران نام سده را برگرفته از «صد» مي دانند. ابوريحان بيروني مي نويسد: «سده يعني صد و آن يادگار اردشير بابكان است و در علت و سبب اين جشن گفته اند كه هرگاه روزها و شب ها را جداگانه بشمارند، ميان آن و آخر سال عدد صد به دست مي آيد و برخي گويند علت اين است كه در اين روز زادگان كيومرث، پدر نخستين، درست صد تن شدند و يكي از خود را بر همه پادشاه گردانيدند.» و برخي نيز معتقدند كه در اين روز فرزندان مشي و مشيانه به صدر رسيدند و نيز آمده است: «شمار فرزندان آدم ابوالبشر در اين روز به صد رسيد.»

http://www.dusharm.persianblog.ir


در روايت ديگري در كتاب آيين ها و جشن هاي كهن در ايران امروز آمده است واژه سده از فارسي كهن به معني پيدايش و آشكار شدن آمده و آن را برگزاري مراسمي به مناسبت چهلمين روز تولد خورشيد (يلدا) دانسته اند.
از نظر تاريخي اين جشن به هوشنگ شاه نسبت داده می شود. در شاهنامه آمده است كه روزي هوشنگ شاه با همراهانش در كوهي مي‌رفتند ناگهان چيزي دراز، تيره تن، و سياه رنگ ديد كه ماري بود و هوشنگ سنگي را به سوي مار پرتاب كرد تا آن را بكشد. سنگ به سنگ ديگري برخورد كرد و چون هر دو سنگ چخماق بودند، فروغ (جرقه‌اي) پديدار شد، به بوته گرفت و مار فرار كرد. هوشنگ شاه از این اتفاق شادمان شد و خداوند را نيايش كرد كه راز آتش را به او آشكار كرده است. از همان هنگام آتش را قبله قرار داد، آن روز را جشن اعلام كرد و اين سنت تا امروز برجاست.
در آئین زرتشت اين جشن به ياد آورنده اهميت نور، آتش و انرژي است. نوري كه از خداوند جداست و از خداوند جدا هم نيست.

http://www.dusharm.persianblog.ir


در ايران باستان، و در ميان زرتشتيان ايران، اين جشن نزديك غروب آفتاب، با آتش افروزي آغاز مي‌شد و امروز هم با همان سنت كوه‌هايي از بوته و خار و هيزم در بيرون شهر فراهم شده، در حالي كه موبدان لاله به دست اوستا زمزمه مي‌كنند، بوته‌ها را روشن كرده و مردمي كه در آن جا گردهم آمده اند، نماز آتش نيايش خوانده، و سپس دست يكديگر را گرفته به دور آتش مي‌چرخند، شادي و پايكوبي مي‌كنند.
در عصر حاضر در مازندران، كردستان، لرستان و سيستان و بلوچستان؛ روستائيان و كشاورزان و چوپانان و چادرنشينان نزديك غروب يكي از روزهاي زمستان (آغاز نيمه يا پايان زمستان) روي پشت بام، دامنه كوه، نزديك زيارتگاه، كنار چراگاه و يا كشتزار آتشي برپا کرده و بنا بر سنتي كهن دور آن جمع می شوند و بدون آنكه نام جشن سده بر آن نهند، این روز را گرامی می دارند.
در تهران، یزد، اصفهان و شیراز نیز این جشن توسط انجمن های زرتشتیان برگزار می شود و زرتشتیان وعلاقمندان به جشن های ایرانی در آن روز گردهم می آیند.
در كرمان اما،جشن سده يا سده سوزي در بين تمامي اقشار مردم كرمان از مسلمان و زرتشتي و كليمي رواج دارد و همه ساله در دهم بهمن ماه برگزار مي شود.


 
 
باز هم عربهای سوسمارخور
نویسنده : اکبر نعمتی - ساعت ٥:٥۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۱۱/۱٠
 

http://www.dusharm.persianblog.ir

 

 

حدود چند هفته پیش بود که موسسه national geographic با همکاری پنهانی عربهای حوزه ی  خلیج فارس خصوصا کشور امارات متحده عربی در آخرین چاپ مجله ی خود برای سال 2005 نام جعلی خلیج عربی را در پرانتز پایین نام خلیج فارس چاپ کرد و البته تغییرات دیگری هم داده بود از جمله نام جزیره ی کیش را به قیس و جزیره ی لاون را به شیخ شعب تغییر داده بود و همچنین جلوی جزایر ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابو موسی عبارت ( جزایر امارات متحده عربی اشغال شده توسط ایران) را درج کرد.



اما این موسسه بعد از این کار با شکایات میلیونی ایرانیهای متعصب در داخل و خارج از کشور مواجه شد و البته سخنگوی وزارت امور خارجه ی ایران آقای آصفی و همچنین دبیر شورای امنیت ملی آقای روحانی وخیلی کسای دیگه از نظام جمهوری اسلامی خواستار عضر خواهی و جبران این اشتباه بزرگ شدند که البته بعد از تنش های بسیار این کار صورت گرفت و این موسسه در نسخه ی اینترنتی خود این اشتباهات را تصحیح کرد و وعده داده در چاپ بعدی خود نیز این کار را انجام دهد. که البته این حرکت را می توان یک پیروزی بزرگ برای تمامی ایرانی ها دانست


اما................
در این هین که همه سرگرم جریان خلیج فارس بودیم تعداد زیادی از عربهای نامرد به نمایندگی از کشورهای مختلف تصمیم به جداسازی قسمت هایی از خاک ایران گرفتند که از تنگه ی هرمزدر استان هرمزگان شروع و تا استان خوزستان ادامه دارد و این ( به قول خودشان قسمتی از خاکهای عربی ) را الاحواز نام گذاری کردند (البته زهی خیال باطل)


حتی برای این کشور پرچم هم طراحی کردند!!!

در سایت اینترنتی این کشور جعلی که عربها درست کردند کاریکاتور های تمسخر آمیزی از زندگی مردم اهواز وجود داره که در حوزه ی نفت خیز ترین خلیج جهان قرار دارن ولی در فقر زندگی میکنند تازه این سایت برای در دست گرفتن افکار مردم این ناحیه نسخه ی فارسی هم داره!!!

واقعا که خنده داره این عربها فکرکردند که ایران هنوزدر زمان قاجاره و میشه از خیانت شاه های ایران برای جداسازی قسمتهایی از این خاک پرگوهر استفاده کرد.من به عنوان یک ایرانی متعصب این مطالب را که البته یک خیال خام از جانب عربهاست رو در اختیار شما گذاشتم تا بهتر در جزعیات کار قرار بگیرین چون میدونم هنوز خیلی ها هستن که با شنیدن سرورد ای ایران مو بر تنشان راست میشه.


دوستان عزیز میتونین برای اطلاعات بشتر راجع به این خبر به سایت
www.al-ahwaz.com مراجعه کنین